2009. június 29., hétfő

csilisbab (maggi porból)

Nem szeretem a csilisbabot. De lehet, h a por miatt, van valami "illata", ami miatt nekem nem jön be. Az íze sem. 2 elkészítési módot közlök most.
Ahogy én: Olajon hagymát dinsztelek. Ráhajítom a darálthúst, ízesítem(só-bors, őrölt kömény, ). H csípős legyen, zöld (erős) paprikát karikázok bele. Mikor már majdnem kész, beleöntök fél konzerv kukoricát (ha van, amúgy nem muszáj, de legalább több lesz), és a konzerves (vörös) babot (ezt viszont muszáj). Közben a maggi csilisbabport a dobozon leírtak szerint kikeverem vízzel (nemtom, pontosan hány deci vízzel kell, de úgy 'furfangoskodok' vele, h a konzerves bab levét is felhasználjam). Ráöntöm a babos-kukoricás darálthúsra, 10-15percig főzöm, és kész.
Ahogy más: Olajon nem dinsztel hagymát, egyből rákerül a darálthús, sóval- borssal fűszerezve. Erős paprikát szel hozzá. Ha majdnem kész, ráönti az elkészített maggi csilisbabport, 10-15 percig főzi őket együtt, hozzáadja a (kukoricát és a) babot, kever rajta egyet és kész.
Az íze ugyanolyan (állítólag).
Köretet nem szoktam hozzá (nincs rá igény), de gondolom, rizst kellene.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gabi says: ilyet még sose csináltam (bár készülök rá), mert én se vagyok oda érte, főleg ha tényleg csípős, de ahogy anyu csinálja, az ihajj. végülis kb ugyanez, csak paprika nélkül (rám való tekintettel:), de ő darálthús helyett füstölt húst tesz bele, méghozzá nyúlját. na, az kész. :)

Névtelen írta...

Laxika: Kolbászt és szalonnát előre megporítod valamiben és a végén összefőzöd a bab+kukorica párosítással, attól nagyon finom lessz.:)

Csilisbabpor mellé szoktam tenni egy kis paprikaport is, már csak a színe miatt is. :)

Névtelen írta...

ó, most látom, h írtál, ne haragudj! :)
jó ötlet, köszi.