2010. november 3., szerda

kínai csípős- savanyú leves

az interneten talált 3 receptből sikerült egy negyediket varázsolnom, és az eredményt tekintve (M-nak ízlett, és nekem is, és olyan, mint a Nagy Fal étteremben), azt kell, h mondjam, h .... ööö... mindegy.
Bár nem szokásom, azért most írok mennyiségeket.

Hozzávalók (6 [NORMÁLIS MÉRETŰ] tányér leveshez):
- 30 dkg csirkemell filé
- kis konzerv gomba (csiperke, pl.)
- 1 sárgarépa
- 1/2 konzerv bambuszrügy
- 1/2 konzerv szójarügy
- 2 tojás (de legközelebb csak egyet fogok felhasználni!)
- 5 tyúkhúsleves kocka
- chili (én fűszert használtam, de lehet, h a szósszal jobban jártam volna)- sokat!
- 10 ek (10%-os) ecet (bizony, ha már savanyú levesről van szó!)
- 8 ek szójaszósz
- étkezési keményítő (7 ek)

Elkészítés:
3 liter vizet forralni kezdünk, belerakjuk a leveskockákat, ecetet, szójaszószt, chilit.
A csirkemellet, répát és a bambusz rügyet NAGYON APRÓ darabokra vágjuk, a répát érdemes reszelni, a húsnál és a bambusznál törekedjünk arra, h hosszúkás, vékony darabokat kapjunk. Ha felforrt a víz, beletesszük a darabokra vágott alapanyagokat, 10 percig főzzük (ha igazán apró a hús, az is megfő ennyi idő alatt).
A 10 perc lejárta után az étkezési keményítőt 3 annyi vízben felkeverünk, tehát 21 ek vízben (...) és hozzáadjuk a leveshez.
Felkeverjük a tojást, és folyamatos, körkörös kevergetés mellett a leveshez csurgatjuk, és már kész is.

5 megjegyzés:

SzilágyiP írta...

Jujhhú, köszi!
Nemsokára megcsinálom. Ilyen rügyeket hol vettél?

zsofff írta...

nagy tescóban vettem mindent!!! ott találod meg, ahol a szószok is vannak, van egy ilyen kínai kaja részleg :) a pénztár felé.

zsofff írta...

kb 40 perc amúgy.

zsofff írta...

ja, és mint olvashattad, nem tettem bele olajat. ezt egy recept sem írta, de sztem a Nagy Fal-as levesben szokott lenni. Ha gondolod, tehetsz hozzá. Nekem nem hiányzott :)

SzilágyiP írta...

Okézsoké! KÖszike