2009. június 27., szombat

lecsó

Életem első lecsóját készítettem el tegnap, hozzáteszem: véletlenül. M közölte, h ő éhes, annyi kikötése volt az anyukájának, h a hűtőben található romlandó virslit használjuk el. Gyorsan végiggondoltam, mit lehet/szoktak/tudok virsliből készíteni. A sült virsli tükör tojással le lett szavazva, úgyh. mivel találtam paprikát, paradicsomot és rizst, a lecsó mellett döntöttem. Elméletben mindent (amit már ettem és/vagy láttam, h készül) el tudok készíteni, gondoltam, itt az ideje, h ezt be is bizonyítsam.
Hagymán paprikát és pár karika (füstölt) kolbászt pároltam (a kolbász miatt nem kell ízesíteni az ételt!!!), majd paradicsomot teszünk hozzá (mi szeretjük/nem bántja a gyomrunkat a paradicsom héja, így nem foglalkoztam annak eltávolításával). Hagyjuk együtt párolódni őket, esetleg kis vizet öntünk hozzá, ha a zöldségekből kifövő lé nem lenne elegendő. Amikor már oké, hozzáadjuk a rézsútosan darabolt virslit (a [nem olyan finom] grillvirsli helyett maradjunk az eredeti virslinél- a füstölt a legfinomabb, sztem). Mikor azt teljesen puhának találjuk, kész. Közben rizst főzünk (rizsfőzés: gyorsrizs felforralt sós vízbe belehajít, 18-20perces főzési idő lejárta után kivesz). Ha kész, összekeverjük a lecsót a rizzsel = rizses lecsó, jee.
Végeredmény: finom, bár nekem túl csípősre sikeredett (nem árt odafigyelni, milyen paprikát használsz fel...)

Nincsenek megjegyzések: